همشهری آنلاین: شماری از اعضای جنبش تسخیر وال استریت با تجمع در برابر ساختمان دیوان‌عالی آمریکا در واشنگتن خواهان لغو رای این دیوان درباره حضور نامحدود افراد و شرکت های خصوصی در تامین هزینه های انتخاباتی شدند.

Supreme Court of the United States

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر،بر اساس رای دیوان‌عالی آمریکا شرکت‌های خصوصی و افراد می‌توانند به صورت نامحدود هزینه های انتخاباتی از جمله هزینه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تامین کنندو در نتیجه آن تاثیر گذار باشند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: این رای قدرتی غیر قابل کنترل به افراد می‌دهد و این در حالیست که خیلی از افراد مخالف آن هستندو ما مخالف تاثیر افراد در انتخابات هستیم و معتقدیم قدرت همیشه با جمع است و اگر شمار ما افزایش یابد آنگاه غیر قابل مهار خواهیم بود.

تونی یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت: امروز ما به این دلیل در اینجا گرد هم آمده ایم که بگوییم مخالف هرگونه تصمیمی هستیم که در آن از تاثیر نامحدود پول و نفوذ افراد در انتخابات حمایت می کند.

پل کینگ از دیگر حاضران در این تظاهرات گفت: به نظر من پول بیش از مشارکت مدنی در سیاست آمریکا موثر است و مشارکت مردم عادی را کاهش می‌دهد و به نظر من بهتر است که ما با حضور خود در خیابان‌ها صدای خود را به گوش سیاستمداران برسانیم.
در این تظاهرات همچنین پلیس شماری از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.

کد خبر 157855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز